محققان دانشگاه ریدینگ در یک مطالعه بزرگ متوجه شدند که شناسایی مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی تقریبا غیرممکن است!

تحقیقات جدید پژوهشگران - هوش مصنوعی تقریبا شدنی نیست!

تشخیص مقالات نوشته شده با هوش مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

پیش از این دیده بودیم که AI وقتی بخواهد مقاله بنویسد،‌ (گاهی اوقات) نسبت به دانشجویان عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و‌ نمرات بالاتری دریافت می‌کند. همین امر باعث شده دانشگاه‌ها و مدارس استفاده از هوش مصنوعی را در نوشتن پروژه‌های درسی ممنوع کنند.

اما این یک قانون چالش برانگیز است،‌ و چالش آن مربوط به شناسایی متون است:‌ دانشگاه از کجا می‌خواهد بفهمد که متن توسط AI نوشته شده یا توسط دانشجویان؟

برای تشخیص واقعی بودن نوشته‌ها،‌ یک سری آزمون‌های شناسایی وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها تست تورینگ است. تست تورینگ نام آزمونی است که سال 1950 به نام ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر انگلیسی آلن تورینگ نام‌گذاری شد، و توانایی ماشین را برای نشان دادن رفتار هوشمندانه شبیه رفتار انسان اندازه گیری می‌کند.

محققان دانشگاه ریدینگ بریتانیا در تحقیقات اخیر خود دریافتند که ۹۴٪ مقاله‌های تولید شده توسط (AI) در آزمون تورینگ شناسایی نشدند. یعنی تقریبا همه مقالات!

نتیجه این مطالعه کمی نگران کننده است. اینکه همه دانشجویان برای حل تکالیف درسی با AI کار می‌کنند،‌ به مرور روی کیفیت تحصیل آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و از طرفی به نظر می‌رسد هیچ راهی برای جلوگیری از اینکار نیست. اما از طرفی باید بدانیم که ما در مرحله گذار قرار داریم و این وضعیت (سردرگمی در استفاده از هوش مصنوعی)‌ موقتی است و پس از مدتی به یک ثبات منطقی می‌رسیم.

برای اطلاع از آخرین تکنولوژی تلویزیون شهری با تیم کاپتان لایت تماس بگیرید.

کاپتان لایت با بیش از 20 سال سایقه درخشان در صنعت وارادات، صادرات و تولید تابلوهای تبلیغاتی، تلویزیون شهری،ویدئو وال، تابلو روان و… میباشد.